måndag 4 augusti 2014

Semesterdag 24


Vakna hemma i egen säng idag! Min lillebror var just hemkommen från isbjörnarna och kom och hälsade på tillsammans med mamma och pappa. Vi tog en ganska lång promenadrunda kring Eriksberg i skönt duggregn och mötte sedan upp Emils mamma och Göran för en lunch på Eriksbergs Gastronomia. En riktigt familjeträff, bara Agnes och Christian saknades för en komplett idyllmåltid.


Mannen på Gastronomian ville verkligen inte servera mig min öl, jag pekade på vilken jag ville ha och han frågade den lilla? Och höll i rätt flaska, ja svarade jag. Vi har andra öl här sa gubben och pekade på en rad, ja sa jag men jag vill ha den här och pekade återigen på flaskan närmast, jag förklarade att jag druckit den innan och gillade den. Är du säker? frågande gubben, JA sa jag bestämt och sedan tog han ett glas och en flaska och tryckte i famnen på mig, fel flaska naturligtvis. Tack då muttrade jag men orkade inte tjafsa mer utan drack den andra ölen. Konstig man det där....

Efter en lekstund med katten och efter att jag gjort katt-isglass åt honom så tog vi båten till stan, under resan tog jag en selfie med Eriksberg och Emil i bakgrunden, två av mina favoritgrejer!



I stan gick vi till Sejdeln och quizade, vi vann inte. Sejdeln är ett riktigt hak av den gamla skolan, genuina människor, röklukten hänger tung i väggarna och det är fullt av kiss på toalettgolvet. Det finns inte många såna ställen kvar på Andra Långgatan så det gäller att passa på. Sen åt vi en delibricka på Rover och avslutade kvällen med vin på Kino. Jag klarade av att vara uppe till 2 faktiskt! Fast jag hade tagit en power-nap på eftermiddagen och jag sov ganska mycket i soffan mellan kl. 01-02... Men ändå!

2 kommentarer:

  1. Mannen på Gastronomian verkar lite knäpp. Blev det någon glass i Hjo?

    SvaraRadera
  2. Inte än men kanske en helgutflykt...

    SvaraRadera