fredag 8 augusti 2014

Semesterdag 28

Way Out West dag 2, mer fantastisk musik, grymt väder, roliga personer och bara kul, kul, kul hela dagen, Jag hade kunnat tänka mig en veckas festival om det erbjöds för nu när två tredjedelar är gjorda börjar det kännas vemodigt. Det kan också bero på att jag lyssnar på Säkert! medan jag skriver detta, vemodens drottning.

Bäst dag 2 var Blood Orange och Janelle Monae som jag faktiskt, aningen starstruckt, sträckte ut händerna och rörde vid under ett hett konsertögonblick.



Vi kom faktiskt ut på Stay Out West på natten, vi såg The Growlers på Polketten. Det var en skön känsla att vara på Liseberg efter stängning och med fullt av gastar som minglade runt i publikhavet.

Både musiken och sångarens  frisyr, kläder och mustasch var som hämtat direkt från 70-talet och eftersom mormor brukar berätta att hon hängde på polketten som ung så började jag tänka på att det lika gärna hade kunnat vara hon som stod där år 1970, då var hon lika gammal som jag är nu. Fast då hade hon 3 av sina 5 barn och hade nog inte mycket tid att stå och hänga med gastar mitt i natten. Tur att jag har det.

Daniel blev inspirerad av gastarna och försökte skrämmas men han såg mest ut som vanligt efter två festivaldagar.



 
 Jag bjuder också på ett modetips: packa väskan med svartvita kläder så matchar allt när klädlagren byltas på under natten =) Det hör också till att blänga på fotografen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar