söndag 10 augusti 2014

Semesterdag 30

Sista dagen, imorgon börjar en ny regnperiod som kommer pågå till maj. Det blir ju kul. Fast vi är glada att vi haft en sån bra semester med många roliga stunder och fint väder så det är väl inte läge att klaga antar jag.

Detta blir mitt sista inlägg och snart kommer bloggen läggas ner för att kanske starta nästa sommarsemester. Nästa vår ska vi gifta oss så jag förväntar mig en bröllopsresa i hästväg men det kanske är dumt att sitta och blogga då, vi får se hur det blir.

Idag har vi tvättat oss och våra kläder, packat jobbväskan och kammat till oss. Vi tog också en söndags-spatserar-promenad på kajen där vi kollade till båten och tittade på folk i Sannegårdshamnen, på hemvägen åt vi på stans bästa pizzeria.

Semestern är slut  men som tur är har vi roliga saker att se fram emot; såsom ett regnigt kulturkalas med för lång kö till langosen, ett riksdagsval som kommer befästa det rasistiska partiets ställning och den första blaskiga snön. Men jag är inte bitter. (Vi har faktiskt bokat in en weekendresa i början av oktober för att mildra plågan).

Antagligen kommer jag gå upp klockan 06.00 imorgon och åka till inlandet men först ska jag skrapa några trisslotter och hoppas på att det blir en tur till Madagaskar i stället.

Båten låg kvar

Vilar benen i Sannegården


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar