måndag 21 juli 2014

Semesterdag 10

Dagen började bra och slutade i blodbad så om du inte vill se blod, sluta läsa nu. Fast det är antagligen försent eftersom vi fotade hela förloppet och jag kommer vara makaber nog att lägga upp bilderna.

På morgonen var ni nyttiga, tvättade några maskiner tvätt, bytte lampa i bilen, städade och sånt. Vi 13-tiden hade vi fått nog med sånt så då drog vi och Agnes ut med båten, hittade en fin liten ö och gjorde en förträfflig tilläggning. Vi hade också varit smarta nog att ta med en trasmatta att lägga över havstulpaner och underlätta uppstigning från badet, den smarta idén höll på att bli min död. Nästan i alla fall. Eller ganska lite egentligen, men det låter ju bättre heller hur?

Ni får hela händelseförloppet i bilder:

Vi njuter av vädret, picknicken och utsikten, bakom Emil skymtar Åstol och Dyrön.






Vi badar. Det är 22 grader i vattnet, Agnes har också badat. Livet är skönt.









Jag tar en selfie i vattnet medan Emil använder mattan som vi fortfarande är rätt nöjda med. Föga anar vi vad som väntar.

Jag går upp och håller i tampen men mattan halkar undan och jag faller och rispar magen, armen och låret men framför allt stortån som hamnar utanför mattan. Tyvärr hade vi ingen bild på detta eftersom jag hade kameran i ett snöre i munnen när det hände och slog i min tand med den i fallet. Det hade antagligen varit en ganska rolig bild.

Blodet liksom pumpade ur tån och det med snabbt en blodig pöl på klippan som gjorde mig lite yr.

Som tur är så är Agnes en erfaren sjuksköterska som trots sin semester band om min tå med papper och Emils strumpa, sen fick jag ligga där ett tag.

På hemvägen gjorde vi ett stopp på apoteket och Agnes köpte materiel till att laga mig.





           Tvättad, tejpad och lindad. Tack Agnes!









                   Dagens soundtrack:
                   En sommarlåt som kanske Agnes kommer att gilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar