lördag 19 juli 2014

Semesterdag 8

Dagen började på Amundön med fika, läsning och massa bad!
En tant bakom oss blev bara surare och surare ju längre tiden
och ju fler samtal hon ringde.

Tydligen var barnen för bakis för att åka och bada och mannen var med ngn kompis -"så jag har varit här i snart två timmar i onödan då?" Gnällde hon som låg på en vacker klippa vid havet en av årets varmaste dagar...

På eftermiddagen åkte vi till Gunhilds födelsedagspicknick vid Skansen Kronan. Några visade sin bästa vinnarskalle under en krocketmatch, vädret var kanon och vi åt massa god mat.

Hur är det egentligen? Är ett par förlovade om det inte syns på facebook? Eller är det lika ofullbordat som ett äktenskap utan bröllopsnatt? Jag undrar år ett vän. Kvällen blev ganska sen där uppe på kullen och Daniel ville inte behöva bära ner massa grejer igen utan ville ha hjälp att dricka upp den medhavda vätskan. Jag är en väldigt hjälpsam person och jag förbannade min godhet nästa morgon. Ett tips bara; ta inte jumpsuiten när det ska drickas i terrängen.  
 När vi kom hem var lägenheten stekhet så vi bäddade upp på balkongen, mycket skönt (tyckte Morrissey med)

 
                                   Dagens soundtrack till födelsedagsbarnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar