lördag 26 juli 2014

Semesterdag 15

Skyndade oss ut till Fiskebäck och hann få några fina sol och badtimmar innan det mulade på. Sen åkte vi och hämtade en hem den efterlängtade lilla katten som varit på semester hos Johanna och Hans. Han är bra på att hälsa på hos folk, Johanna sa något om en ljusstake men Morrissey visade inga ångertecken.

På kvällen grillade vi med Johanna, Hans och Malin. Halva semestern har gått och att träffa jobbarkompisar får mig att tänka på jobbet så nu ska jag hålla mig undan sådana typer fram till Way out West iaf. De är  skadliga för semesterlugnet men annars ganska trivsamma för humöret och bra på öl och musik vilket är bra egenskaper. Malin spelade Timbuktus låt Annie Leibovitz

och Johanna lyckades direkt höra att samplingen i början är från Stevie Wonders Fingertips. Ingen slår Johanna i ett quizlag. Eller förresten om jag helt fick välja quizpartner skulle jag ta Peter Englund, han verkar kunna en hel del, Johanna får komma på andra plats.

Vi håller på att kolla på Det stora kriget på svt play nu som är baserad på Peter Englunds bok Krigets skönhet och sorg som i sin tur är byggd på verkliga människors dagboksanteckningar under första världskriget. Bra bok, bra serie. Emil berättade att boken kommit ut i rätt många länder och för varje ny utgivning skriver Peter en ny del som passar det landet. Snart ska boken komma på svenska igen med dessa tillägg vilket gör att boken kommer bli mycket tjockare och får delas in i ett band per krigsår. Samtidigt håller han ju ständigt på att läsa eventuella nobelpriskandidater och synas i tv med smarta uttalanden. Jag ska fundera ut ett bra quizlagsnamn till oss och sen ringer jag dig Peter.

Timbuktu  - Annie Leibovitz: http://open.spotify.com/track/4YcNu5tKmgbE1JYZFSe9ug


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar