tisdag 15 juli 2014

Semesterdag 4




Idag blev trippen till Marstrand av. Utställningen av Karin Broos på Strandverket var verkligen sevärd men skulpturerna imponerade inte speciellt på någon av oss, Emil kollade in den bristfälliga svetsningen och mamma tyckte som vanligt att hon kunde slänga ihop samma sak hemma. Jag tänkte på glass istället.

När det var dags att bada började det regna vilket gjorde att jag och Emil stannade nere idet varma vattnet extra länge, bada i regn är faktiskt väldigt mjukt och skönt.

På kvällen blev det Kontiki med Rikard, Sandra och Daniel, det är något speciellt med att äta omringad av kulörta kulor, flamingos, vimplar och 3km bambu om gör att maten blir extra god.

Inför Bob Dylan körde jag på festivallooken: osminkad, varmtröja, regnkläder och stövlar. Hade regnet öst ner hade jag känt mig smart och förutseende (vilket inte händer ofta) men med en sån outfit blev det självklart inget regn utan bara lite kondenssvettigt inne i den oandandes jackan. Emil hade teorier om att elefanten var död och det var onekligen så att gubben på scen knappt liknade den forna Dylan men det var kul ändå.

     
                                 Dagens soundtrack: en ung Bob Dylan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar